Projektek

Felújítás, modernizáció

Vasúti személykocsik modernizációja az NSB részére

Dunakeszin 2010-2013 között felújításra került a Norvég Államvasutak (NSB) 56 darab B5 típusú (1. és 2. osztályú termes kocsi, bisztró kocsi és családi kocsi gyermekjátszótérrel) vasúti személykocsija.

Az átalakítási munkák a kocsik minden fő egységét (oldalfalak, tető, feljáróajtók, alváz) érintik. Az utaskényelem volt a fő szempont a járműbelső teljes újratervezése során. . A kocsik új fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszerrel (HVAC), korszerű utastájékoztató rendszerrel, új világítással, ülésekkel és WC-vel lettek felszerelve. A családi kocsik gyermekjátszótérrel, illetve a mozgáskorlátozottak utazását lehetővé tevő speciális kerekesszékes térrel és kerekesszék-emelővel is rendelkeznek. Új Bombardier BT5004 típusú forgóváz váltja az eredetiket.

Harmadik generációs intercity kocsik (IC3) a Magyar Államvasutak részére

10 darab Dunakeszin kialakított harmadik generációs Intercity kocsi (IC3) állt forgalomba 2008-2009-ben a MÁV Zrt. megrendelésére. 

Az 1978-79-ben készült járművek első- és másodosztályú termes Intercity kocsivá átépítésének célja az utasok számára a magyarországi távolsági forgalomban az utazás kényelmének javítása, az üzemeltető számára a karbantartás idejének, gyakoriságának és költségeinek csökkentése, valamint a járművek élettartamának meghosszabbítása.

Az átépítés magában foglalja a teljesen légkondicionált kocsi kialakítását új műszaki berendezésekkel és formatervezett belső térrel, az oldalfalak és a tető cseréjét, valamint a forgóvázak korszerűsítését. A felújított járművek GPS alapú utastájékoztató rendszerrel, számítógép csatlakozási lehetőséggel, környezetbarát zárt rendszerű WC-vel, távvezérlésű elektro-mechanikus lengőajtókkal, textilhuzatos ülésekkel, új ablakokkal és üvegszál erősítésű műanyag belső burkolattal készülnek.  

Elővárosi személykocsik a MÁV részére

1998 óta több mint 300 Bhv típusú személykocsi lett teljesen felújítva a MÁV számára

Dunakeszin került felújításra 303 darab Bhv típusú elővárosi személykocsi a MÁV Rt. megrendelésére. Az eredetileg is Dunakeszin készült kocsikat 1998 és 2009 között építették át. A több mint 30 éves kocsik felújításának célja az utasok számára az elővárosi forgalomban az utazás kényelmének javítása, az üzemeltető számára a karbantartás idejének, gyakoriságának és költségeinek csökkentése, valamint a járművek élettartamának további 15 évvel történő meghosszabbítása volt.

A felújítás folyamán sor került az elhasználódott alkatrészek cseréjére, a műszaki berendezések korszerűsítésére. A felújított járművek légfűtéssel, üvegszál erősítésű műanyag belső burkolattal, textilhuzatos egyedi ülésekkel, üvegezett hossz-poggyásztartókkal és fénycsővilágítással készültek. A távvezérlésű elektro-mechanikus lengőajtók nemcsak az utasok le- és felszállását könnyítik meg, de jelentősen növelik az utasbiztonságot is.

Vezetőállásos kocsik felújítása a MÁV részére

Dunakeszin került felújításra 56 darab BDt típusú elővárosi vezetőállásos kocsi 1999-2006 között a MÁV Rt. megrendelésére

A vezetőállásos kocsik a szintén felújított Bhv típusú személykocsikkal együtt lehetővé teszik az ingavonati közlekedést az elővárosi forgalomban. A felújítás magában foglalja a légkondicionált vezetőállás kialakítását, az oldalfalak, a tető, az elhasználódott alkatrészek cseréjét, a műszaki berendezések korszerűsítését. A felújított járművek mozgássérültek által is használható WC-vel, a magyarországi belföldi forgalomra alkalmas elektromos berendezésekkel, távvezérlésű elektro-mechanikus lengőajtókkal és üvegszál erősítésű műanyag belső burkolattal készülnek.

Felújított hálókocsik az OSE részére

Dunakeszin felújításra került 7 darab hálókocsi a Görög Vasutak (OSE) megrendelésére.

A felújítás során a kocsik légkondicionáló berendezést, korszerű energiaellátó rendszert és zárt rendszerű WC-t kaptak. A kocsik végsebessége az új tárcsafékes forgóváz és az új fékrendszer beépítésének köszönhetően 160 km/órára nőtt. A belső tér kialakításánál az elsődleges kényelmi szempontok mellett a szín- és formaharmónia is fontos szerepet játszott, amelyet jelez az üvegszál erősítésű formatervezett oldalfal- és mennyezetburkolatok, valamint a bútorlapból készült, meleg színtónusú műanyag borítással fedett válaszfalak alkalmazása. A lebuktatható kényelmes ülések és a helyükre nyitható ágyak azúrkék színe mediterrán hangulatot hivatott képviselni. A két illetve három személy elhelyezésére alkalmas fülkék mindegyikében található hideg-melegvizes kézmosó, pipereszekrény, bőröndtartó és ruhaakasztó. A kocsi mindkét végén zuhanyzóval és zárt rendszerű WC-vel felszerelt mosdó áll az utasok rendelkezésére. A szolgálati szakaszban teakonyha, tárolószekrények, valamint a kocsikísérő számára ülőhely és lenyitható ágy találhatók.

Autószállító teherkocsi átépítés az STVA részére

Dunakeszin került sor 651 db autószállító iker teherkocsi átépítésére 2007-2009 között a francia STVA (Société de Transport Vehicules Automobiles) szállítmányozó cég részére.

Az új, állítható magasságú felső híddal ellátott átalakított TA370 típusú iker teherkocsik alkalmasak magasabb és szélesebb autótípusok szállítására is, valamint képesek bármely más típusú autószállító teherkocsival együtt történő közlekedtetésre. Az átépítés magában foglalta a járműfelépítmény cseréjét, új tartóoszlopokkal és felső híddal, valamint új emelőrendszer kialakítását, amely két különböző nyomatékkal teszi lehetővé a felső híd mozgatását. A nagyobb tömeg miatt átalakításra került a futómű, a felfüggesztés és a fékrendszer.

ROLA kísérőkocsik a HUPAC részére

A HUPAC SA megrendelésére Dunakeszin végezték 15 darab személyszállító kocsi átépítését. Az átépített kocsik a Svájcon át közlekedő kamionszállító ROLA szerelvények kísérőkocsijaiként üzemelnek, és kényelmes utazást biztosítanak a kamionsofőrök számára.

Az átépítés során hét fülkében 4-4 fekvőhelyre cserélték a jelenlegi üléseket, két fülke összenyitásával pedig egy társalgóként és étkezőként is használható helyiség került kialakításra, amelyet elektromos főzőlappal és mosogatóval is felszereltek. Tisztálkodási lehetőséget az újonnan kialakítandó mosdófülke biztosít. A kocsikat ellátták zárt rendszerű WC-vel, dízelmotoros meghajtású generátorral, kiegészítő olajfűtéssel és nyomkarimakenő berendezéssel is.