Projektek

Szekrényvázak

Vasúti személykocsik modernizációja az NSB részére

Dunakeszin 2010-2013 között felújításra került a Norvég Államvasutak (NSB) 56 darab B5 típusú (1. és 2. osztályú termes kocsi, bisztró kocsi és családi kocsi gyermekjátszótérrel) vasúti személykocsija.

Az átalakítási munkák a kocsik minden fő egységét (oldalfalak, tető, feljáróajtók, alváz) érintik. Az utaskényelem volt a fő szempont a járműbelső teljes újratervezése során. . A kocsik új fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszerrel (HVAC), korszerű utastájékoztató rendszerrel, új világítással, ülésekkel és WC-vel lettek felszerelve. A családi kocsik gyermekjátszótérrel, illetve a mozgáskorlátozottak utazását lehetővé tevő speciális kerekesszékes térrel és kerekesszék-emelővel is rendelkeznek. Új Bombardier BT5004 típusú forgóváz váltja az eredetiket.

Harmadik generációs intercity kocsik (IC3) a Magyar Államvasutak részére

10 darab Dunakeszin kialakított harmadik generációs Intercity kocsi (IC3) állt forgalomba 2008-2009-ben a MÁV Zrt. megrendelésére.

Az 1978-79-ben készült járművek első- és másodosztályú termes Intercity kocsivá átépítésének célja az utasok számára a magyarországi távolsági forgalomban az utazás kényelmének javítása, az üzemeltető számára a karbantartás idejének, gyakoriságának és költségeinek csökkentése, valamint a járművek élettartamának meghosszabbítása.

Az átépítés magában foglalja a teljesen légkondicionált kocsi kialakítását új műszaki berendezésekkel és formatervezett belső térrel, az oldalfalak és a tető cseréjét, valamint a forgóvázak korszerűsítését. A felújított járművek GPS alapú utastájékoztató rendszerrel, számítógép csatlakozási lehetőséggel, környezetbarát zárt rendszerű WC-vel, távvezérlésű elektro-mechanikus lengőajtókkal, textilhuzatos ülésekkel, új ablakokkal és üvegszál erősítésű műanyag belső burkolattal készülnek. 

Elővárosi személykocsik a MÁV részére

1998 óta több mint 300 Bhv típusú személykocsi lett teljesen felújítva a MÁV számára

Dunakeszin került felújításra 303 darab Bhv típusú elővárosi személykocsi a MÁV Rt. megrendelésére. Az eredetileg is Dunakeszin készült kocsikat 1998 és 2009 között építették át. A több mint 30 éves kocsik felújításának célja az utasok számára az elővárosi forgalomban az utazás kényelmének javítása, az üzemeltető számára a karbantartás idejének, gyakoriságának és költségeinek csökkentése, valamint a járművek élettartamának további 15 évvel történő meghosszabbítása volt.

A felújítás folyamán sor került az elhasználódott alkatrészek cseréjére, a műszaki berendezések korszerűsítésére. A felújított járművek légfűtéssel, üvegszál erősítésű műanyag belső burkolattal, textilhuzatos egyedi ülésekkel, üvegezett hossz-poggyásztartókkal és fénycsővilágítással készültek. A távvezérlésű elektro-mechanikus lengőajtók nemcsak az utasok le- és felszállását könnyítik meg, de jelentősen növelik az utasbiztonságot is.

Vezetőállásos kocsik felújítása a MÁV részére

Dunakeszin került felújításra 56 darab BDt típusú elővárosi vezetőállásos kocsi 1999-2006 között a MÁV Rt. megrendelésére

A vezetőállásos kocsik a szintén felújított Bhv típusú személykocsikkal együtt lehetővé teszik az ingavonati közlekedést az elővárosi forgalomban. A felújítás magában foglalja a légkondicionált vezetőállás kialakítását, az oldalfalak, a tető, az elhasználódott alkatrészek cseréjét, a műszaki berendezések korszerűsítését. A felújított járművek mozgássérültek által is használható WC-vel, a magyarországi belföldi forgalomra alkalmas elektromos berendezésekkel, távvezérlésű elektro-mechanikus lengőajtókkal és üvegszál erősítésű műanyag belső burkolattal készülnek.

INOVA kocsiszekrény SBB számára

INOVA kocsiszekrény SBB számára

142 alapozott és szigetelt alacsonypadlós kocsiszekrény az SBB (Svájc) számára 2007-2012 között

Emeletes kocsi alváz és homlokfal SBB számára

Emeletes kocsi alváz és homlokfal SBB számára

121 db alacsonypadlós emeletes kocsi alvázának és homlokfalainak gyártása az SBB (Svájc) számára 2010-től

FLEXITY Outlook villamos alváz STIB részére

FLEXITY Outlook villamos alváz STIB részére

137 db 5- illetve 7-részes FLEXITY Outlook villamos alváz (összesen 785 alvázegység) gyártása a STIB (Brüsszeli Közlekedési Társaság) számára 2010-2014 között

FLEXITY Outlook villamos alváz Krefeld városa számára

FLEXITY Outlook villamos alváz Krefeld városa számára

12 db 5-részes FLEXITY Outlook villamos alváz (összesen 60 alvázegység) gyártása a németországi Krefeld városa számára 2013-2014-ben

FLEXITY Swift villamos alváz Manchester városa számára

FLEXITY Swift villamos alváz Manchester városa számára

25 db 3-részes FLEXITY Swift villamos alváz (összesen 75 alvázegység) gyártása a TfGM (Manchester) számára 2014-től

FLEXITY Outlook villamos alváz Linz városa számára

FLEXITY Outlook villamos alváz Linz városa számára

6 db 7-részes FLEXITY Outlook villamos alváz (összesen 42 alvázegység) gyártása az ausztriai Linz városa számára 2014-től

Regional Express motorvonat alváz BLS számára

Regional Express motorvonat alváz BLS számára

100 db Regional Express motorvonat alváz gyártása a BLS (Svájc) számára 2007-2009 között, illetve 2011-2012-ben

TALENT motorvonat oldalfal és alváz gyártása ÖBB számára

TALENT motorvonat oldalfal és alváz gyártása ÖBB számára

17 négyrészes Talent villamos motorvonat oldalfalainak és alvázának gyártása az ÖBB (Ausztria) számára 2008-ban

IC Bt vezérlőkocsi szekrény SBB számára

IC Bt vezérlőkocsi szekrény SBB számára

30 db IC Bt vezérlőkocsi szekrény gyártása az SBB (Svájc) számára 2003-2004-ben